Monday, December 10, 2012

Fibroid

Apakah itu fibroid...ia adalah sejenis ketumbuhan yang selalu menyerang pada wanita dan ia selalu tumbuh di bahagian dalam rahim. Fibroid ini terbentuk dari sel-sel yang membentuk otot di dinding rahim. 

Terdapat beberapa jenis fibroid iaitu :-

a. Fibroid submukus...ia terdapat  di bawah lapisan uterus dan boleh menyebabkan masalah haid dan menyebabkan kesakitan apabila membesar.

b. Fibroid intramural...firoid bulat yang terdapat di dakam dinding uterus yang boleh menyebabkan pembesaran uterus.

c. Fibroid subserous...tumbuh di luar dinding uterus dan selalunya tidak menyebabkan sebarang tanda sehingga ia menbesar dan menggangu organ-organ lain.

d. Fibroid pedunkel...berbentuk gagang tercetus apabila fibroid subserous mengeluarkan tangkai atau pedunkel, membesar serta membengkok dan menyebabkan kesakitan amat sangat pada pesakit.

e. Firoid interliganmentous...tumbuh disisi di antara ligamen yang menyokong uterus di dalam abdomen dan adakah sukar untuk mengeluarkannya yang berkemungkinan menjejaskan bekalan darah.

f. Fibroid parasitik...paling jaeang belaku di mana fibroid melekat pada organ kain.

Punca ketumbuhan ini masih tidak ketahui dengan jekas tetapi pendapat pakar sains mengatakan ia mempunyai kaitan dengan banyak faktor termasuk genitik, hirmob dan alam persekitaran.

Bagi kami perubatan tok jingga ia juga berpunca dari gangguan mahluk halus adakala ia dtg dari sihir, saka dan jin yang menumpang di dalam perut untuk memakan darah haid...

Ada kes di mana tok jingga berjaya mengeluarkan fibroid itu dengan perubatan tok jingga...kes mengisah seorang wanita menanggung penderitaan yang amat sangat hingga berlaku pendarahan dan ia berpunca dari golongan jin...dengan kelebihan perubatan ini tok jingga berjaya menghalau jin tersebut serta mengeluarkan fibroid...kadang perkara ini kalau Allah berkehendaki pasti akan terjadi ilmu Allah itu luas...perubatan tok jingga tidak mengecas bayaran yang tinggi hanya seikhkas hati bayaran di terima nilailah kerja kami barulah di beri...kadang-kadang kos pembedahan amat tinggi jadi berikhtiarlah dengan kami insyallah kami akan membantu...

Sekian dari admin n tok jingga...

No comments:

Post a Comment